Oprecht, eerlijk en openhartig
Frank betekent “oprecht, eerlijk en openhartig”. Frank is de voornaam die ik van mijn ouders heb gekregen en is een belangrijk deel van mijn identiteit geworden. Dit is hoe ik werk en zakendoe: oprecht, eerlijk en openhartig.
Daarom houd ik niet van jaarprogramma’s of abonnementen, waar je lange tijd aan vast zit. Ik wil waarde toevoegen voor mijn klanten en voor mijn kwaliteit betaald worden. En als de magic voorbij is, kun je als ondernemer weer lekker zelf verder. Lekker toch?
Op freelancebasis werk ik samen met enkele specialisten, die ik naar behoefte kan inzetten. Ik kan en wil niet alles zelf doen, maar focus houden op datgene waar ik zelf goed in ben.
Lees hieronder meer over Frank in 4 kernkwaliteiten.
Visionair
Analist
Als ik met een ondernemer in gesprek ben, probeer ik altijd een beeld te krijgen van het toekomstplaatje. Ik vraag je bijvoorbeeld: “Waar sta je en waar wil je naartoe?” Veel ondernemers worden geleefd door de waan van de dag. Ik probeer jou daar bovenuit te halen, zodat je vanuit een drone-view kunt reflecteren over jouw positie vandaag en nieuwe doelen kunt stellen voor de toekomst. Want regeren is vooruitzien.
Realist
Als je doelen gesteld hebt, heb je een plan nodig om daar te komen. Doelen mogen best ambitieus zijn, maar een plan is nooit zweverig of complex. We maken het samen concreet en eenvoudig. Met een nuchtere en zakelijke aanpak help ik jou om helder te krijgen voor welke keuzes je staat en wat je morgen al kunt veranderen. Stap voor stap help ik je verder, zonder het doel uit het oog te verliezen. Doelgericht en vasthoudend gaan we samen op weg.
Als je ergens middenin staat, zie je soms door de bomen het bos niet meer. Met jouw kennis van zaken en de juiste vragen, komen we samen al snel tot de kern. Als analist lever ik kwaliteit en een scherpe analyse. Dat kan confronterend zijn, maar in die confrontatie zit ook de toegevoerde waarde. Met nieuwe inzichten kun je anders nadenken over jouw markt, jouw organisatie of zelfs jouw eigen gedrag. Dat is enorm waardevol voor de ontwikkeling van jezelf en jouw bedrijf.
Vernieuwer
Er schuilt in mij ook een vernieuwer. Of eigenlijk verschuilt die zich zelden. Met veel ijver zoek ik samen met jou waar de energie zit om te vernieuwen, zodat je weer verder kunt groeien. Samen kijken we waar je kunt beginnen. Verrassend vaak is dat heel dichtbij, want de beste manier om het gedrag van jouw personeel of klanten te veranderen, is te beginnen bij jezelf. Echte vernieuwing kun je trouwens niet alleen realiseren. Vernieuwen doe je samen.
Visionair
Als ik met een ondernemer in gesprek ben, probeer ik altijd een beeld te krijgen van het toekomstplaatje. Ik vraag je bijvoorbeeld: “Waar sta je en waar wil je naartoe?” Veel ondernemers worden geleefd door de waan van de dag. Ik probeer jou daar bovenuit te halen, zodat je vanuit een drone-view kunt reflecteren over jouw positie vandaag en nieuwe doelen kunt stellen voor de toekomst. Want regeren is vooruitzien.
Realist
Als je doelen gesteld hebt, heb je een plan nodig om daar te komen. Doelen mogen best ambitieus zijn, maar een plan is nooit zweverig of complex. We maken het samen concreet en eenvoudig. Met een nuchtere en zakelijke aanpak help ik jou om helder te krijgen voor welke keuzes je staat en wat je morgen al kunt veranderen. Stap voor stap help ik je verder, zonder het doel uit het oog te verliezen. Doelgericht en vasthoudend gaan we samen op weg.
Analist
Als je ergens middenin staat, zie je soms door de bomen het bos niet meer. Met jouw kennis van zaken en de juiste vragen, komen we samen al snel tot de kern. Als analist lever ik kwaliteit en een scherpe analyse. Dat kan confronterend zijn, maar in die confrontatie zit ook de toegevoerde waarde. Met nieuwe inzichten kun je anders nadenken over jouw markt, jouw organisatie of zelfs jouw eigen gedrag. Dat is enorm waardevol voor de ontwikkeling van jezelf en jouw bedrijf.
Vernieuwer
Er schuilt in mij ook een vernieuwer. Of eigenlijk verschuilt die zich zelden. Met veel ijver zoek ik samen met jou waar de energie zit om te vernieuwen, zodat je weer verder kunt groeien. Samen kijken we waar je kunt beginnen. Verrassend vaak is dat heel dichtbij, want de beste manier om het gedrag van jouw personeel of klanten te veranderen, is te beginnen bij jezelf. Echte vernieuwing kun je trouwens niet alleen realiseren. Vernieuwen doe je samen.
Onze werkwijze
Elke ondernemer heeft een uniek verhaal en komt daarin nieuwe vraagstukken tegen. Daarop sluiten we graag aan. We hebben geen vast programma dat we aflopen, maar een hele koffer vol met modellen en methoden die we toepassen, al naar gelang de situatie en klantbehoefte die we tegenkomen.
De rode draad in onze werkwijze is dat het gaat om gezonde ontwikkeling van ondernemer en onderneming. De ondernemer groeit tijdens het traject in ondernemerschap en blijft daarbij steeds in zijn eigen kracht.
Het bedrijf wordt tegelijkertijd ook volwassener. Dat geeft vitaliteit en continuïteit voor de toekomst.
Onze 4 vragen
We hebben 4 favoriete vragen:
- Waar kom je vandaan?
- Waar sta je nu?
- Waar wil je naartoe?
- Hoe ga je daar komen?
We stellen je trouwens niet alleen de vragen, maar helpen je ook om de antwoorden te vinden. Dat is niet voor onze lol, maar voor jou als ondernemer. Als je antwoorden vindt op deze vragen, kun je weer verder.
Onze 4 kleuren
In de onderneming maken we onderscheid in 4 belangrijke delen, die we hun eigen kleur hebben gegeven.
business operatie: het primaire bedrijfsproces, waar het geld van daag wordt verdiend
business support: allerlei ondersteunende zaken die je wel nodig hebt, maar niet direct geld opleveren
business strategie: het overzien en managen van jouw bedrijf, kijkend naar het geld van morgen
business identiteit: het DNA dat onder jouw bedrijf zit en jou uniek maakt, waarvoor mensen jou kiezen
Jouw verhaal
Graag luister ik ook naar jouw ondernemersverhaal, hoor ik waar jij staat, hoe je daar gekomen bent en waar je naartoe wilt. Ik nodig je daarom uit om kennis te komen maken. Dat geeft ook meer ‘gevoel’ en vertrouwen.
Waarom Frank als Business Coach?
De kennis van een
De ervaring van een
manager
De daadkracht van een
ondernemer
En volg je ons al?
Frank Business Consulting is aangesloten bij NOBCO, de beroepsorganisatie voor coaches.